Home » » Bagaimana Amazon bekerja, Bagaimana Mereka membuat duit

Bagaimana Amazon bekerja, Bagaimana Mereka membuat duit

Amazon bermula secara hambar pada permulaan dengan menjual buku atas talian. Perniagaan sebegini menggambarkan sesuatu yang mencabar untuk tahun-tahun permulaannya dan mereka sebenarnya banyak kehabisan modal. Sementara masih menjual buku, dan bermacam-macam lagi, mereka benar-benar membuat duit pada masa sekarang.
Amazon mempunyai pelbagai cara untuk orang yang berminat membeli sesuatu setelah kali pertama membeli. Barang yang dijual dibekalkan daripada badan perniagaan besar dan perusahaan dari rumah. Setiap orang boleh membuka akaun Amazon dan menjual pemilihan produk yang ditawarkan.
Sama seperti eBay, penjual di Amazon akan mencipta senarai yang mereka ada untuk dijual dan akan pergi ke laman sesawang Amzon. Barang tersebut akan kekal sepanjang masa untuk dijual atau sehingga penjual memutuskan untuk memadamkannya. Setelah barang dijual dan diterima bayaran, penjual akan menghantarkan kepada pembeli dan transakasi tersebut dah lengkap ataupun selesai.
Amazon membuat duit dengan mengambil persentag kecil utnuk setiap harga dijual melalui laman sesawangnya. Semacam "komisyen".Ini semacam model perniagaaan eBay kecuali eBay sewa caj "sewa kemasukan"setiap kali dan tidak bagi Amazon,Jadi hanya hanya perlu membayar kepada Amazon apabila sesuatu dijual.
Anda perlu faham bahawasanya Amazon mempunyai jutaan pelawat setiap hari dan tidak terhitung rasanya bagi transaksi yang berlaku setiap masa.
Sementara syarikat bermula perusahaan yang rugi pada awalannya  namun kini bertersuan dibawah radar, membuat duit yang banyak dan tapak pengguna yang ramai semakin tahun, semakin meningkat.

0 comments:

Post a Comment

Best Books